Holdtræning & personlig træning

I vores særligt indrettede område til funktionel træning samt på crossfitbanen bag centret sveder unge som gamle uge efter uge, mens de styrker kroppens muskler, led og kredsløb

Vi tilbyder dagligt holdtræning på flere niveauer

Holdtræningsforløb
Personlig træning
Medlemshold

På et begynderhold tages der hånd om dig og dine spørgsmål til opstarten. Fysioterapeuten instruerer og vejleder dig og holdet i rigtige udgangsstillinger til øvelser, samt tilpasser øvelser til dit niveau.

På holdene med de mere erfarne udøvere presses fysikken og deltagerne udfordres på styrke, stabilitet og kredsløb

Fokus på holdene:

  • Øge styrke og stabilitet
  • Bedre kondition
  • Inspiration til egen træning
  • Små hold – individuel instruktion og god tid

Kontakt

Tørring Fysioterapi og Træning
Torvegade 10
7160 Tørring

Tlf. 75 80 19 07
info@toerringfysioterapi.dk

toerring-sundhedshus-træningscenter

Holdtræningsforløb (10 uger)

På et mindre hold får du kicket af at træne med andre, men programmet kan stadig tilrettelægges efter dig.

Holdet kan fint indgå som supplement i et personligt trænings- eller vægttabsforløb.

Styrkehold

Holdet for dig der vil styrke hele kroppen gennem store basisøvelser. 
På holdet lærer du at udføre de ”tre store” øvelser. Dette drejer sig om squat, bænkpres og dødløft. Disse øvelser udgør ofte fundamentet i ethvert godt træningsprogram. Øvelserne kan være teknisk svære, og træningen foregår derfor på et hold med max. 5 deltagere.

Funktionel træning øvede

Holdet er for dig der ønsker at prøve en anderledes træningsform end den gængse træning i motionscenteret. Vi arbejder med elementer fra crossfit, intervaltræning og gængs styrketræning. Målet er at blive bedre allround, således både styrken og konditionen bedres.

Funktionel træning for begyndere/let øvede

Holdet er for dig der ønsker at prøve en anderledes træningsform end den gængse træning i motionscenteret. Vi arbejder med elementer fra crossfit, intervaltræning og gængs styrketræning. Målet er at blive bedre allround, således både styrken og konditionen bedres.

Funktionel træning for alle

På holdet her arbejder vi med elementer fra crossfit, intervaltræning og gængs styrketræning. Målet er at blive bedre allround, således både styrken og konditionen forbedres.
Holdet her bærer præg af en anelse mere styrketræning, sammenlignet med de funktionelle hold mandag og onsdag.

Typisk varer et træningsforløb 10 ugers – 1 gang om ugen à 55 min.

Personlig træning

Sammen skaber vi din succes igennem målrettet og professionel træning.

Personlig træning kan bruges indenfor mange områder, såsom:

  • At blive smerte- og skadesfri
  • At forebygge skader
  • At minimere risikoen for en ny skade efter en gammel skade
  • Ændring af livsstil
  • Genoptræning efter sygdomsforløb
  • Vægttab og opstramning (som en del af et samlet forløb)
  • At blive bedre til idrætsgenre, hvor fokus f.eks. kan være øget sprinthastighed, hoppe højere eller længere, bedre løbetid mv. I samarbejde med Idrætsklinikken.

En times personlig træning, som f.eks. kan benyttes til at optimere din teknik i enkelte øvelser. Det kan også være spørgsmål omkring dit nuværende træningsprogram eller at du bare har lyst til at få en sjov personlig træningstime. For en 1 person eller 2 personer.

Et personligt træningsforløb varer typisk 8-12 uger i samarbejde med fysioterapeut Daniel Dørge og idrætsfysioterapeut og osteopat Jeppe Smed.

personlig-træning
medlemshold-tørring-sundhedshus

Medlemshold

Holdene er tilgængelig til booking for medlemmer af træningscentret i Tørring Sundhedshus.

Nyhed! Fra 1. oktober tilbyder vi ugentlige hold for vore medlemmer af træningscentret. Det er fysioterapeut Simone Borring , som er instruktør.

På holdene vil der blive taget hensyn til niveau og træningserfaring. Alle kan deltage uanset fysisk formåen.

  • Pilates – mandage kl 18.00 og torsdage kl. 15.00
  • Cirkeltræning – mandage kl. 16.00 og onsdage kl. 07.00
  • Mave/ryg (30 min.) – onsdage kl. 17.00
  • Afspænding (30 min.) – onsdage kl 17.30
  • Cross fitness for de 12-18-årige – torsdage kl. 16.00
  • Cross fitness seniore – torsdage kl. 16.00
  • Poweryoga – torsdage kl. 16.00
  • Gymnastikinspireret træning (Kaptajn Jespersen) – mandage kl. 07.00, onsdage kl. 08.00 og torsdage kl. 17.00

Hold for patienter

I dagtimerne udbydes der holdtræning for klinikkens patienter – det kan både være patienter med henvisning på §51 eller §62. De forskellige hold opdeles både efter diagnose og efter funktionsniveau. Holdene er typisk mellem 2-6 personer, og der vil altid være tilknyttet en fast fysioterapeut til holdene.

To gange årligt testes alle patienter og programmet tilrettes efter funktionsniveau – vi tager din træning og opfølgningen heraf seriøst.

træningshold-for-patienter-tørring-fysioterapi
Nysgerrig efter at vide mere?